۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

دهن‌كجي2

ديروز كه خبر بسته شدن صفحة ورود به بلاگر، در وبلاگستان پيچيد، عكس‌العمل‌هاي اهالي وبلاگستان متفاوت بود. از بين اين عكس‌العمل‌ها مانند نثار فحش بر باعث و باني‌اش، ترك وبلاگ‌نويسي در بلاگر و تغيير آدرس وبلاگ و كل‌كل كردن و كري خواندن براي همان باعث و باني؛ ارائة راه‌حل‌هاي دور زدن اين مشكل بدون نياز به نرم‌افزارهاي گره‌گشا در عرض چند ساعت، مايه شگفتي بود. در زير تعدادي از اين راه‌حل‌ها را آورده‌ام.
راه‌حل اول: كه همان راه مرسوم استفاده از نرم‌افزارهاي گره‌گشاست كه در اين چندماه همه در اين حرفه خبره شده‌ايد.
راه‌حل دوم: استفاده از نرم‌افزار ورد 2007 است كه هنگام باز كردن يك فايل جديد، به كمك گزينة وبلاگ‌نويسي و انتشار يك پست وبلاگ، مطلب پست را در ورد نوشته و منتشر مي‌كنيد. به دليل بسته بودن سايت مرجع اين مطلب، لينك دادن به آن امكان‌پذير نبوده و بخشي از آن را در زير آورده‌ام:
«از داخل نرم افزار word 2007، پس از انتخاب گزینه New، به جای Blank Document، گزینه New Blog Post را انتخاب كنيد. پس از باز شدن صفحه جدید، با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه در بخش Manage account وبلاگ خود را به‌صورت پیش‌فرض تعریف كنيد. از اینجای کار به بعد دیگر انتشار مطلب حتی از صفحه مدیریت خود بلاگر هم راحت‌تر و البته به مراتب سریع‌تر است. شما می‌توانید تیتر مطلب را انتخاب و حتی تصویر مورد نظرتان را در مطلبتان جاگذاری کنید. سپس گزینه Publish و یا حتی Publish as Draft را انتخاب کنید تا مطلبتان به سیستم بلاگر ارسال شود.»
البته من از اين روش به دليل هشدار نرم‌افزار ورد مبني بر ايمن نبودن مرحلة انتقال اطلاعات خصوصا كلمه عبور وبلاگ، استفاده نكردم.
راه‌حل سوم: دانلود و نصب نرم‌افزار w.bloggar از آدرس زير است:
گويا پس از دانلود و نصب نرم‌افزار، مي‌بايست مطالب را در محيط آن نوشته و پس از برقراري ارتباط با بلاگر، آن را منتشر كرد.
راه‌حل چهارم: دانلود و نصب نرم‌افزار Windows Live Writer از اين آدرس زير است:
پس از دانلود و نصب نرم‌افزار، مطالب را در محيط آن نوشته و پس از برقراري ارتباط با بلاگر، آن را منتشر مي‌كنيد. پست حاضر با به‌كارگيري همين راه‌حل منتشر شده است.
راه‌حل پنجم: از آدرس زير وارد بلاگر شده و وبلاگ خود را به‌روز كنيد.
http://draft.blogger.com/
اگر با مشكل مواجه شديد از پورت سکیور آن يعني همان https استفاده كنيد.
 
پ.ن: مطالب اين پست به‌روز خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: